fbpx
Мистецтво Шубенков Антон

Персональна виставка художника-примітивіста Олександра Найдена

14.04.2019, 17:00

«Парадокс не в тому, що існують речі самі по собі, але в тому, що немає нічого, крім них»

Ж. П. Сартр

Арт-галерея «Білий Світ» представила персональну виставку художника-примітивіста Олександра Найдена «Привиди і тіні». В мистецькій галереї до експозиції увійшли роботи з циклів «Аварійне селище», «Бузина цвіте» і «Сліпа лялька».

This slideshow requires JavaScript.

Картини Олександра Найдена наповнені дивними предметами та персонажами, складні і потребують глибокого споглядання. Відвідувачі виставки зможуть оцінити картини митця, на яких зображені реальні речі та привиди, які начебто спершу потрапляють у пам’ять, а потім повертаються із забуття.

Кожна із циклів робіт Олександра Найдена має свою історію. «Аварійне селище» розповідає про частину Києва післявоєнних років, яку побудували німці за власними кресленнями. Тіні, які залишилися після них, напівзруйновані гіпсові скульптури, більше нікому не потрібні.

Інша серія робіт – «Сліпа лялька», пов’язана із спогадами автора про потоп, який одного разу стався в його майстерні. Як результат, усі картини зіпсувалися, а все, що вціліло – лише одна лялька, яка стала свідком цих сумних подій. Тоді автор і вирішив відобразити подію в картинах, як символ відчуттів, здавалося б, мовчазної ляльки.

Для створення примітивних картин Олександр Найден використовує тільки папір та гуаш, яка наповнює його роботи особливою атмосферою. Зображення спогадів, досвіду, історій, пережитих в картинах, запам’ятовується надовго, залишаючи слід в пам’яті.

Олександр Найден – митець, письменник, поет, доктор мистецтвознавства та дослідник. Він є автором багатьох праць про українську народну культуру, символи та образи у народному живописі та фольклорі. За його словами, незалежно від того, чи пов’язані ці зображення з конкретними історичними подіями, крізь товщу особистого культурно-духовного досвіду скрізь проникають химери страшних подій і проблиски ілюзорних надій.

«Виставка Олександра Найдена отримала назву ‘Привиди і тіні’ через те, що, створюючи картини, Олександр Найден досліджує сховища своєї пам’яті, дістає звідти образи різного ступеню чіткості або забуття, переносить на папір та класифікує з притаманною йому науковою ретельністю. Образи, що побували в пам’яті, на його думку, мають властивості привидів, а ті, що повернулися з забуття – тіней. Всі намальовані ним люди та предмети – це спогади різних років, переважно – з дитинства», – розповів Влад Кришовський, креативний директор галереї «Білий Світ».

Фотоілюстрації надано галереєю

Офіційний сайт: http://www.whiteworld.net/

Facebook 

Бути чи не бути?

Існує так багато напрямків, але чомусь із року в рік про жовтневі челенджі чуємо лише від художників та письменників. Може, ми чогось не знаємо? 🍁 Вирішили поміркувати, і ось що з цього вийшло. Вуличне мистецтво Воно різноманітне: ярнбомбінг (светри на деревах бачили? ото ж бо), мозаїки, трафаретні малюнки, орнаменти до святкувань. Можна збиратися у групи […]

Слони харчуються на сміттєзвалищі?

Світлина Тілахана Тармапалана перемогла у фотоконкурсі Королівського біологічного товариства (RSB). На фото стадо слонів, які харчуються на сміттєзвалищі у Шрі-Ланці. Такі випадки часто призводять до отруєння, захворювання і навіть гибелі тварин. Судді вважають, ця робота найбільш точно відображає цьогорічну тему: «Наш мінливий світ». Грошова винагорода становить $1300. Інші фотороботи, які відзначило журі: ■ Ашвін Гіртан […]

ARTEFACT – Chernobyl 33: річниця

З огляду на останні події, про які ми вже писали, пригадали один із найгучніших мистецьких заходів. Минув рік, і цей проєкт набуває дедалі більшого значення для України і світу. З 26 вересня по 6 жовтня (2019) у павільйоні Річкового вокзалу (Київ) презентували міжнародну медіа-арт виставку «ARTEFACT: Chernobyl 33». Проєкт підкреслює проблеми сучасності: фейкові новини, медіаграмотність, маніпуляція. […]

Сучасне мистецтво • Імпресіонізм

Твори імпресіоністів можуть видатися застарілими, проте колись вони здійснили революцію. Перед нами – митці XIX століття, що вийшли зі своїх майстерень назустріч новій ері у мистецтві. Їх висміювали, поки вони робили свою справу, обравши дуже вдалий момент: технологічний прогрес, поява фотографії, нові філософські ідеї. Вони писали просто на вулицях, ще не знаними тоді прийомами: швидкі […]