fbpx
Мистецтво Шубенков Антон

Персональна виставка художника-примітивіста Олександра Найдена

14.04.2019, 17:00

«Парадокс не в тому, що існують речі самі по собі, але в тому, що немає нічого, крім них»

Ж. П. Сартр

Арт-галерея «Білий Світ» представила персональну виставку художника-примітивіста Олександра Найдена «Привиди і тіні». В мистецькій галереї до експозиції увійшли роботи з циклів «Аварійне селище», «Бузина цвіте» і «Сліпа лялька».

This slideshow requires JavaScript.

Картини Олександра Найдена наповнені дивними предметами та персонажами, складні і потребують глибокого споглядання. Відвідувачі виставки зможуть оцінити картини митця, на яких зображені реальні речі та привиди, які начебто спершу потрапляють у пам’ять, а потім повертаються із забуття.

Кожна із циклів робіт Олександра Найдена має свою історію. «Аварійне селище» розповідає про частину Києва післявоєнних років, яку побудували німці за власними кресленнями. Тіні, які залишилися після них, напівзруйновані гіпсові скульптури, більше нікому не потрібні.

Інша серія робіт – «Сліпа лялька», пов’язана із спогадами автора про потоп, який одного разу стався в його майстерні. Як результат, усі картини зіпсувалися, а все, що вціліло – лише одна лялька, яка стала свідком цих сумних подій. Тоді автор і вирішив відобразити подію в картинах, як символ відчуттів, здавалося б, мовчазної ляльки.

Для створення примітивних картин Олександр Найден використовує тільки папір та гуаш, яка наповнює його роботи особливою атмосферою. Зображення спогадів, досвіду, історій, пережитих в картинах, запам’ятовується надовго, залишаючи слід в пам’яті.

Олександр Найден – митець, письменник, поет, доктор мистецтвознавства та дослідник. Він є автором багатьох праць про українську народну культуру, символи та образи у народному живописі та фольклорі. За його словами, незалежно від того, чи пов’язані ці зображення з конкретними історичними подіями, крізь товщу особистого культурно-духовного досвіду скрізь проникають химери страшних подій і проблиски ілюзорних надій.

«Виставка Олександра Найдена отримала назву ‘Привиди і тіні’ через те, що, створюючи картини, Олександр Найден досліджує сховища своєї пам’яті, дістає звідти образи різного ступеню чіткості або забуття, переносить на папір та класифікує з притаманною йому науковою ретельністю. Образи, що побували в пам’яті, на його думку, мають властивості привидів, а ті, що повернулися з забуття – тіней. Всі намальовані ним люди та предмети – це спогади різних років, переважно – з дитинства», – розповів Влад Кришовський, креативний директор галереї «Білий Світ».

Фотоілюстрації надано галереєю

Офіційний сайт: http://www.whiteworld.net/

Facebook 

В Італії знайшли античну віллу 🍇

У місті Неграр під виноградниками археологи виявили фундамент давньоримської вілли і мозаїчну підлогу, що збереглася у чудовому (!) стані. Спорудження датується III століттям нашої ери. Воно було знайдено ще 100 років тому, а в 2019-му розкопки поновили. Експедицію очолив Джанні Де Дзуккато. Дослідники поступово знаходять фрагменти древнього житла, які все ще перебувають глибоко під землею. […]

Корпус Титаніка розкриють заради рідкісного артефакту 🚢❗️

Суд Вірджинії дозволив розкрити корпус Титаніка, щоб відновити культурну цінність – телеграф Marconi. Він знаходиться у звукоізольованій камері, а навколо вже починають руйнуватися каюти і палуби. Згідно з планом компанії RMS Titanic, операцію виконає безпілотний апарат: розріже каюту, очистить талеграф від ілу та витягне на поверхню. Його планують представити на меморіальній виставці разом із розповідями […]

Відвідувачі руйнують картину «Крик»

Старішає не лише «Джоконда». Нові дослідження виявили, що картина Едварда Мунка «Крик» вицвітає дедалі більше. Яскравий захід сонця та шия суб’єкта стають блідими, а жовте озеро поступово зникає. «Причина полягає у низькоякісній кадмієво-сульфідній фарбі, якою створювали картину в 1910 році. Жовтий пігмент вразливий до вологи, тому навіть людське дихання погіршує колір», – стверджують фахівці, а […]

Бути чи не бути: продаж «Мона Лізи»

Stephane Distinguin, засновник інноваційної компанії Fabernovel, запропонував уряду Франції продати «Мона Лізу». Підприємець вважає, що так країна може відновити втрати, спричинені пандемією. Роботу Леонардо Да Вінчі він назвав «чимось цінним, що не має критичної важливості для добробуту нації». Приблизина вартість – 50 мільярдів євро. Ймовірно, таку суму ніхто не дасть, тож на додачу Distinguin пропонує […]