fbpx
Персони, Важливе, Мистецтво Оксана Харьковчук

Меморіальна виставка «Троянда Чілі. Пам’яті Михайла Грицюка» у Мистецькому центрі «Шоколадний будинок»

12.11.2019, 12:00

This slideshow requires JavaScript.

У Мистецькому центрі «Шоколадний будинок», Київська НКГ відбулося урочисте відкриття меморіальної виставки «Троянда Чілі. Пам’яті Михайла Грицюка». Проект присвячений двом ювілейним датам – 90-річчю від дня народження та 40-річчю від дня смерті видатного українського митця-шістдесятника, великого пластика XX століття – М. Грицюка (1929-1979).

Особливість творчого доробку майстра полягає в любові до станкової скульптури портретного жанру. У галереї створених ним образів – видатні особистості, справжні титани духу та великі гуманісти: Д. Аліг’єрі, Е. Хемінгуей, Ф. Достоєвський, іконописець Ф. Грек, Б. Пастернак, С. Рахманінов, І. Стравинський, хірург М. Амосов, український композитор XVIII ст. А. Ведель, скрипаль Г. Кремер. Жіночі образи як-от остання «балетна серія» також притаманні творчості митця. Які ж роботи скульптора із родинної, музейної та приватних колекції Ви зможете побачити на виставці – читайте далі разом з The News&Culture.

This slideshow requires JavaScript.

Першим унікальним і масштабним проектом, з якого розпочалась творча біографія Михайла Грицюка став пам’ятник Тарасові Шевченку в Москві (1964, спільно із А. Фуженком і Ю. Синькевичем). Досі він – чи не найкращий в світовій Шевченкіані. У французькій Тулузі височіє славнозвісний пам’ятник Пабло Пікассо його авторства. Загалом, митець брав участь у створенні 9 пам’ятників і меморіалів, 5 проектів лишились нереалізованими (серед них – проекти пам’ятника жертвам фашизму в Бабиному Яру).

Михайло Грицюк народився на Волині, тодішній території Польщі, протягом 18 років проживав разом із родиною в аргентинському Буенос-Айресі, згодом, повернувся на Батьківщину і став киянином.

Скульптор мав попередній художній досвід, був зорієнтований на найкращі, модерні зразки європейської пластики, тож разом з оригінальною експресивною візуальною мовою не міг не вплинути на дозволені межі мистецтва соцреалізму.

Йому судилося “реформувати” тогочасну українську скульптуру, оновити її формальну мову, відійшовши від усталеного академізму та натуралізму, зрештою, зсунити світоглядні, змістовні акценти.

Навіть створюючи речі на замовлення Михайло залишався великим професіоналом і намагався сумлінно ставитися до мистецької роботи.

Партнери проекту: Музей сучасного українського мистецтва ХХ – ХХІ, Галерея родини Брей та Дирекція виставок Національної Спілки Художників України. Особлива подяка – вдові майстра Наталі Олександрівні Грицюк за активну участь у підготовці виставки та надані архівні матеріали.

This slideshow requires JavaScript.

Фотографії: Вікторія Джаббарова, Мистецький центр «Шоколадний будинок», Київська НКГ

Facebook

Бути чи не бути?

Існує так багато напрямків, але чомусь із року в рік про жовтневі челенджі чуємо лише від художників та письменників. Може, ми чогось не знаємо? 🍁 Вирішили поміркувати, і ось що з цього вийшло. Вуличне мистецтво Воно різноманітне: ярнбомбінг (светри на деревах бачили? ото ж бо), мозаїки, трафаретні малюнки, орнаменти до святкувань. Можна збиратися у групи […]

Слони харчуються на сміттєзвалищі?

Світлина Тілахана Тармапалана перемогла у фотоконкурсі Королівського біологічного товариства (RSB). На фото стадо слонів, які харчуються на сміттєзвалищі у Шрі-Ланці. Такі випадки часто призводять до отруєння, захворювання і навіть гибелі тварин. Судді вважають, ця робота найбільш точно відображає цьогорічну тему: «Наш мінливий світ». Грошова винагорода становить $1300. Інші фотороботи, які відзначило журі: ■ Ашвін Гіртан […]

ARTEFACT – Chernobyl 33: річниця

З огляду на останні події, про які ми вже писали, пригадали один із найгучніших мистецьких заходів. Минув рік, і цей проєкт набуває дедалі більшого значення для України і світу. З 26 вересня по 6 жовтня (2019) у павільйоні Річкового вокзалу (Київ) презентували міжнародну медіа-арт виставку «ARTEFACT: Chernobyl 33». Проєкт підкреслює проблеми сучасності: фейкові новини, медіаграмотність, маніпуляція. […]

Сучасне мистецтво • Імпресіонізм

Твори імпресіоністів можуть видатися застарілими, проте колись вони здійснили революцію. Перед нами – митці XIX століття, що вийшли зі своїх майстерень назустріч новій ері у мистецтві. Їх висміювали, поки вони робили свою справу, обравши дуже вдалий момент: технологічний прогрес, поява фотографії, нові філософські ідеї. Вони писали просто на вулицях, ще не знаними тоді прийомами: швидкі […]