Божественне сяйво картин на склі арт-проекту «Дорога до храму»
У Національному музеї українського народного декоративного мистецтва проходить міжнародний арт-проект «Дорога до храму», який став логічним продовженням симпозіуму «Живопис на склі».
Основу виставки складають картини учасників II Міжнародного живописного симпозіуму з малярства на склі, який відбувся 2018 року в Гошівському монастирі Івано-Франківської області.
На виставці представлені роботи 15 сучасних митців з України, Білорусі та Польщі, а саме: Барбари Бартнік, Андрія Будника, Оксани Будник, Михайла Дейнеги, Вікторії Демешко, Ганни Дендіс, Христини Іванишин, Катерини Каркадим, Олени Кондратюк, Любові Кушпіт, Мар’яни Мотики, Віктора Хоменка, Володимира Чорнобая, Оксани Чуєвої, Наталії Ярової.
Художники в своїх роботах творчо втілили одвічні духовні теми Віри, Надії та Любові, а також передали власні почуття та переживання.
Техніка малювання на склі має давні традиції і була відома ще в Стародавньому Римі та Візантії. В Україні ж іконопис на склі поширився наприкінці XIX ст. переважно в західних регіонах, зокрема на Буковині, Галичині, Гуцульщині та Закарпатті. Живопис українських майстрів адаптувався і поступово набував самобутніх рис. Ікони на склі, написані без дотримання церковних приписів, пов’язувалися не тільки з релігією, а й з народним побутом та естетичними уподобаннями і призначалися для інтер’єрів сільських хат. Нерідко такі ікони називають «народною картиною на склі».
Малювання на склі здійснювалося в такій послідовності: на знежирене чисте скло наносили пером і чорнилом контури малюнка, потім прописували пензликом деталі, опісля замальовували великі площини та робили підклад «позліткою». Оптичні можливості скла, творячи певну ілюзію багатомірності світла, підсилені пишним квітковим обрамленням і насиченим колоритом, наповнювали житло божественним сяйвом.
Нині техніка живопису на склі використовується в творчості митців України, Білорусі та Польщі, роботам яких притаманні стильові ознаки народного та сакрального мистецтва, зокрема насичена палітра, лінійність, площинність.
«Картини на склі, представлені на виставці, – це справжні мистецькі твори. Художники створюють свої роботи як на основі давніх традицій, використовуючи іконографічні сюжети, пишне квіткове обрамлення, насичений колорит, так і привносячи сучасні, авангардні рішення з їх образністю та асоціативністю, втілюючи різноманітні засоби художньої виразності, що виявляють особливості техніки малярства на склі», – наголошує куратор проекту «Дорога до храму» Людмила Білоус.
Фотоілюстрації надано музеєм
Офіційний сайт: http://www.mundm.kiev.ua/